Koh Phangan

Tjoho!!


Jag ar nu pa Koh Phi Phi, men vi skruvar tillbaka lite till Koh Phangan igen...


Haft super vader nu, anda sen Ao Nang - inte en dag med molningt nastan! Men gud sa varmt det ar. Dom sista dagarna pa Koh Phangan hade vi runt 37 - 38 grader! "phu" Sa man orkar inte sa mkt mer an att ligga pa stranden, man ar mer i vattnet an pa land. Var ganska lange pa Koh Phangan den har gangen!Blev val ungefar 1 1/2 vecka:)

Had Rin ar litet och massa gator som gar lite hit och dit, pa kors och tvars. Massa massa affarer och restauranter. Ar en lang lang strand i "centrum" langs med den ar det hur manga barer och "buckets stand" som helst som har oppet om kvallarna. Alla festar ju pa stranden. Och runt "fullmoon" ar det ju hur mycket folk som helst!Lite lugnare nu an "Fullmoon" i februari,men anda mycket folk! Ute varje natt, dansade som en galnig med dom andra pa "drop in", drack ol och drinkar pa systembolaget(dar jag som oftast kanske satt lite lange:p hahaha!) och sen var det marsch i sang pa Sea Garden. Ar sa sjukt mycket svenskar ute o reser!! Typ inte traffat nagra normman pa hela resan, forutom Heidi saklart och en annan kille som var pa Koh Phangan februar. Da jag motte de forsta gangen.
          Det ar svenskar overallt, och alla tror ju att jag ar svensk ocksa iofs ;) Det blev manikyr tva ganger, massage och pedikyr en gang under dagarna pa Koh Phangan. Finns massa bra restauranter att valja pa; en indisk som har gudomlig mat - sa gott med indiskt!! Sen sa hr man "same Same" som har jattegod mat, som burritos, kottbullar, tacos, nachos, grekiskt sallad++. Sa har vi ju "The Lounge", ett svenskt stalle med fantastisk mat - samma med "tre Kronor". Sa far man inte glomma thaistallena; som "Bongo" till exempel. Vi hangde alltid pa Drop in pa kvallarna, kanske satt man pa "same same" eller systembolaget innan man gick dit. Dansade hela natten och bara hade kul!! Kom annu narmare tjejerna, och nagra nya! :) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE : 
       
Pa Koh Phangan bodde jag med Pernilla och Jennifer! Jattesota tjejer!:) Men lite mindre trevligt var ju att vi hade inbrott i varan bungalow. Medans Jennifer lag och sov, laskigt! Dom fick med sig alla hennes viktiga grejer - pass, visakort,pengar,korkort och kamera! Sa trakigt! :( Och dom tog med sig nyckeln och AC - kontrollen.. haha!Sa nasta dag fick vi byta las, och leva med en aircon utan kontroll... Sa kan det ga!
        Sjukt mycket folk pa sjalva Fullmoon!Vi borjade kvallen med langbord och buffet pa Same -Same! Jennifer drog tva latar - My God - den tjejen kan sjunga! Grym ar hon!:) Alla skrev pa alla, med kroppsmalning pa fullmoon. Jag hade norge pa en armen, Swedeen pa andra, et hjarta pa underaren och Caroline. Haha! Lite kul ska man ju ha ;) 
          Kanns inte kul att tva dog under Fullmoon - hemskt!!
Man maste ha vettet med sig aven om man dricker och vara forsiktig!Jag tyckte det blev lite val mycket folk pa Drop In pa fullmoon, sa jag var inte dar sa mkt. Var dar ett tag och dansade med tjejerna, sen gick jag till Systembolaget med Jennie, och satt dar ett tag.Sen gick jag hem. Det ar ju sa mkt folk overallt att man knappt kan rora sig.. Men all andra kvallar pa Koh Phangan var det lite mindre folk, och man far sin yta pa dansgolvet;) haha!!
       Testade mina kvaliteter som utdelare - av flyers:P haha!!! Delade faktiskt ut ganska manga, men tror inte jag drog sa mkt folk till Systembolaget.. hmmm, men jag forsokte iaf;) 
       

Dom flesta av ganget akte fran Koh Phangan 2-3 dar efter Fullmoon. Jag och Jennifer stannade kvar nagra dar. Bara tog det lugnt och lag pa stranden och pressade=) Sen sa akte hon till Koh Samui. Samma dag som hon akte, akte jag pa en battrip runt on. Traffade ett gang dar som jag hangde med hela dagen. Vi snorklade, at lunch pa en jattefin strand. dar vi ocksa soladeoch badade. Sen nar vi kom tillbaka var dom sa nalla att jag fick lana deras dusch!! Harligt - da slapp jag resa i 15 timar till Ph Phi utan at duscha! Lycka! 
        Vid 2030 pa kvallen var det dags att satta sig i en minibuss till Thonsala. Sa var det nattat till Surathani - 7 timmar - fran 2200 - 0500. Men jag sov faktiskt en del, det var massa smala tunna madrasser bara tatt i tatt.Sen var det tukt tuk, till et stalle dar vi fick hamta ut nya biljetter. Sen buss i tre timmar till Krabi. Sa var det at i 2 timmar(tror jag det var) till Phi Phi. Vilken resa! Men jag kom ju fram vid 12, hittade Li pa stranden och flyttade in med henne pa Banthai. 

Sa nu har man varit pa Phi Phi ett tag. :)
       
      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback