Sverige

Varit i Sverige i helgen, hos morfar i Ljungsbor. Jag och Gøran åkte ner i fredags efter jobb, vi var väl framme runt nio. Då fick vi lite grillad kyckling och potatis sallad till middag, efter att Göran hade gjort "hej - ronden". Så blev det lite kortspel och massa prat, och vid 23 visade morfar vägen till vandrarhemmet vi bodde på fredag - lördag. Vi somnade ganska snabbt - trötta.

Lördagen var ju helt härlig - vädret var fantastiskt hela vägen. =)
Vi vaknade vid halv åtta, slappade ett tag innan vi packade ihop alla grejer och la in dom i bilen igen. Sen så körde vi till morfar.Bar inn alla grejer, fick i oss lite frukost och efter frukosten åkte jag , Göran och syster in till Linköping. Vi gick runt lite i stan bara och kollade. Var en sväng inne i Domkyrkan och åt glass från Bosses. *Mums*
Hittade ett linne på Monki och ett par bruna pumps på Din Sko. :) Me like!
På vägen hem från stan, åkte vi förbi Bergs slussar och kollade på när några båtar slussade. Vi åkte hem till morfar igen, och jag , syster och två kusiner gick och badade i Göta kanal. Skönt! Hunden var med också:)
Vid 15 följde jag med Göran, pappa, en kusin och hans pappa till Ljung och kollade på båtrace, med gamla båtar. 
Runt 18 satt alla vid bordet,ute på terassen och det avr middag för mamma. Jättegott!

Förätt : smörgås med lax, dill och citron
Huvudrätt: jättegod marinerad fläskfilé, potatis(med rödlök, rödbetor och balsam vinäger),pasta sallad och vanlig sallad
Efterrätt: Cheese cake och kaffe

Var i säng runt 00. Med några härliga myggbett som souvenirer från dagen ;)

Igår var det frukost rutn 10 - 10.30. Mamma öppnade presenter - nöjd var hon!
Vid 12.30 ca åkte jag, Göran och Josefin hem. Var hemma vid 20. Tog det lugnt, och tog flera pauser. Pluss åt på Mc Donalds i Karlskoga. Igår kväll bara slappade vi när vi vi hade kommit hem. Jag somande runt 22.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback