Singapore

hej hej!!

Jag ar i Singapore!Sjukt!
Kom hit igar kvall. Hela resan gick jattebra=)saa skont, hade sllskap av ett gang med norska ungdomar som ksulle till brasil. Vi hangde ihop pa flygplatsen i Paris. Shit vilken flygplats!! Enorm!Vi tog till ochmed tog inne pa flygplatsen fr att komma till var terminal :P haha!Big!

Pa resan fran Paris till Singapore sov jag mest. Lite dumt kom jag pa senare, da jag var framme pa kvallen har;p
Lag vaken nagra timmar mitt pa natten. Jag kom igenom kontrollen, fick tag i mitt baggage och tog en taxi driekt till mitt hotell. Det visade sig att jag inte hmanade i det basta omradet i Singapore. Bade den taxi chauforen och en idag har sagt att jag borde bo i ett annat omrade, det ar tydligen hor omradet det har....haha!!tack for den Kilroy!
Men hotellet ar rent, fint och man marker ingenting till det har. Och som chauforerna har sagt, det ar inte farligt har heller. Men har hallt mig inne sent pa kvallarna. Och imorn byter jag till "Little India". Det ar mer sentralt och massa backpackers som bor dar.

Borjade dagen idag med en trip till "Orchard Road". Shopping gatan i Singapore. Jag kopte ingenting, men strosade runt dar ett tag och bara kollade. Det ar sa gront och fint i Singapore. Som en sa; Singapore ar clean,green and safe. Det stammer. Efter att ha gatt runt dar ett tag, akte jag till "Singapore Zoo". Den har rykte pa sig for att vara en av varldens fianste djurparker och har vunnit massa priser. Ville se den! Sa dar var jag nagra timmar. Massa fina djur, tog massa kort! =) Sag show med californian sea lions och pingviner.Och en elefant show.

Efter Djurparken tog jag mig till "Chinatown", dar jag strollade runt i gatorna ett tag. At "Satay Chicken" fran en av de sma "food stalls" , gott!.

Vid 19.30 var jag tillbaka pa hotellet. var en runda pa internet efter att jag kommit tillbaka och har atit lite som jag kopte med mig.Ganska trott ikvall.har tagit en dusch och tankte sova snart.Tankte ga upp tidigt imorn och packa ihop, och aka til "Little India" och hitta ett rum/en sang.

Uppdaterar snart igen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback