Grekland 2007

Kom hem natt till tisdag, men har inte orkat uppdatera förs nu!
âr ju så mycket att skriva, och jag vet liksom inte riktigt vart jag ska borja!haha...

Men vi kom u ner den 7 augusti(klockan 1 på natten, därför den 7), var framme i Nidri på Lefkas klockan 01 på natten ungefär... Vi fick vårat hotellrum, och slängde in vårat baggage där.. vi bytte om snabbt och sen gick vi till El Greco. Där var ju D på jobb som vanligt=) Såå kul att se honom igen!vi hälsade, men han var inte riktigt klar på jobb... så vi gick o kollade läget på sailinn så länge - discot i NIdri- sen gick vi tillbaka o mötte D vid 0230 eller nåtning.. Vi åkte till ett ställe utanför Nidri - et ljuvligt ställe med jättefin trädgård, pool och poolbar... så läckert!:)
haha...hade skit kul där..vi fick jackor från stället allihopa, och jag tog med mig några tändare också:P

Kommer inte rikigt ihåg exakt vad som hände vilken dag, men kommer ju ihåg allt iallafall!
andra dagen blev vi iallafall  presenterade för Nix av D. Nix var en ny italiensk bar, där världens läckraste italienare jobbar.. jag skämtar inte - dom är totalt gorgous båda två!! ;) oj oj.. tror ni vi satt där en del eller? ;)
På dagarna låg vi på stranden, solade och badade!Var på stranden i Nidri, förutom en dag då vi åkte till kathisma med några som hade bil.. han körde runt hela ön så vi fick se den runt hela=) Snällt!
Vi tänkte på nån båttur, men tog ingen.. vi har varit på en.. och båtarna går ju typ till samma ställen..
På kvällarna åt vi runt 22-23 tar ju gärna en eller två timmar, specielt på El Greco ;)
Vi gick antingen hem en sväng efter det, eller gick och tittade lite.. Vid 01-02 gick vi ut igen.. antingen gick vi till Nix först och sen till sailinn...eller bara direkt till Sailinn. Italienarna som vi har träffat där nere kom ju ner i år igen:) Så vi träffade dom varje kväll... antingen träffade vi dom på vägen till sailinn, och åkte runt med domi bilen ett tag och sen till Sailinn. Eller så träffa vi dom när vi kom till Sailinn=) Georgio som är sonen på hotellet vi bor på träffade vi också i år igen, och hans kompisar!  Efter Sailinn blev det som oftast til Petrino, kanske stoppade vi på Nix på vägen dit.. Ramlade som oftast inte in dörren hemma förs vid 06-07 på morgonen. Det är så det ska va ;)

Vi tog fallskärm efter båt i år!! En helt otrolig känsla att hänga där över vattnet, ca 130 meter ca. Jag och Josefin tog tillsammans :) glada att vi gjorde - vi var lite nervösa innan:p hihi! men vilken känsla!

Måndagen 20 kom - Gud vad fort det gick! Skulle ha varit ute ur rummet kl 10!! OMG! vi frågade om att få behålla det ut dagen mot att man betalar, men det kunde hon inte i år för det kom så många gäster redan på eftermiddagen.. Men jag och syrran fick sova till 12 ;) snällt! när vi kom ut ur vårat rum hade alla andra redan ställt sitt baggage nere i lobbyn, och tanten hade städat.. hehe

Såå härligt att vara tillbaka!! Känner många där nere nu, och alla är så trevliga och snälla mot oss!
Men det är klart, vi är ju turister:P haha.. men italienarna är ju iaf också det.. hängde typ med dom varenda dag=)
Ett härligt gäng!

Mer skriver jag inte nu... men lite bilder ska ni få!

image180
Från stranden i Nidri

image181
Utsikt över Agios Nikitas

image182
Syster med italienarna vi känner :)

image183
The sisters



Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan
fina bilder! jag och min flickvän har varit i nidri en del gånger! tänka sej, är den mystiske D möjligtvis Dimitris?!!
roligt! han är en riktig charmör har jag förstått!
blir det grekland för er del även nästa år?
MVH H

2007-12-13 @ 17:30:39
Postat av: Carro

Hejsan!!Har ännu fler bilder på datorn!!SÅ fint där=)
Känner ni Dimitris? Finns väl fler som heter det;) Det blri nog Grekland - Nidri nästa år med!! Tradition;)
För er?

Postat av: Anonym

åh vad spännande med bilder- hade varit kul att se! nog känner vi dimitris alltid, han blir ju pappa nu i dagarna!hur känner ni honom förresten?!har ni varit där många år i rad? Nidri för vår del i år me, självklart, vem vet. kanske ses vi där nere i solen!

2008-04-16 @ 18:21:19
Postat av: Carro

haha, jag har massa bilder. Men det har säkert ni med!Japp, jag vet - han blir pappa!:) Lärt känna honom genom att vi ahr ätit en del på El Greco bara.. ni då? Nja, varit där några gånger.. Ni? :) Vem vet, vi kanske ses;) när brukar ni åka dit?

2008-04-17 @ 14:12:26
URL: http://carrobang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback